Üdvözöljük a

Okmányhitelesítés a Kamarában | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Okmányhitelesítés a Kamarában

Szerző: Rudics Judit | 2017. május 31.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében, éves okmányhitelesítési értekezleten tájékozódtak kamaránk munkatársai az A.T.A. igazolvány és a származási bizonyítvány kibocsátásával kapcsolatos aktuális feladatokról.

Az ATA igazolvány egy olyan, már több mint 50 éve sikeresen használt nemzetközi vámokmány, amely jelentősen leegyszerűsíti az áruk harmadik országba történő ideiglenes bevitelét. Használata a vállalkozások külpiaci megjelenését, külpiaci tevékenységét könnyíti meg, amikor a termékeiket egy külföldi kiállításon, vásáron szeretnék bemutatni, vagy a saját munkaeszközeikre külföldön is szükségük van, és ezért ezeket a termékeket, munkaeszközöket egy bizonyos időtartamra be szeretnék vinni a külföldi országba, a be- és kivitel problémamentes lebonyolítása érdekében a külföldi vámhatóságtól ideiglenes beviteli vámeljárást kell kérelmezniük.

 

A származási bizonyítványt az exportőrök általában a vevő kérésére állítják ki. A dokumentum célja, hogy igazolja az áru eredetét, többnyire harmadik országba irányuló kereskedelem esetén, de előfordul, hogy az Európai Unión belül is szükség van rá.

Az általános származási bizonyítványokat harmadik országban történő vámkezeléshez, az ún. nem-tarifális intézkedések céljából, valamint különböző pályázatok és exporthitel finanszírozás, exporthitel biztosítás céljára használják fel.

 

A kamarai törvény értelmében megyénkben a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara illetékes az áruexporthoz szükséges okmányok hitelesítésére.

 

A nyomtatványok kitöltésében a kamara munkatársai az ügyfélszolgálati irodákon nyújtanak segítséget.