Üdvözöljük a

Futárral támadó csalók! | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Futárral támadó csalók!

Szerző: Rudics Judit | 2017. szeptember 21.

Már megint! Vagy még mindig? Sajnos, egyre több a virtuális térhez köthető, vállalakozókat érintő megtévesztési kísérlet, mondjuk ki bátran, a szándékos csalás.

Egy ügyfelem a napokban olyan telefonhívást kapott, melyben közölték, hogy az online „cégjegyzékben” eddig ingyen szerepeltették a vállalkozását, de szeptembertől ezért a szolgáltatásért már fizetnie kell. A kevésnek éppen nem mondható összeget, másnap futárral küldendő számla alapján készpénzben vagy csekken történő befizetéssel kérték kiegyenlíteni. Ügyfelem kérdéseire és tiltakozására egyre agresszívabbá váló telefonáló még azt is hozzá tette, hogy ha nem történik meg a fizetés, peres útra terelik az ügyet és végrehajtást kezdeményeznek.

 

Ügyfelem visszautasította a felszólítást, mondván, egy soha meg nem kötött szerződés alapján, soha nem igényelt szolgáltatás ellenértékét esze ágában sincs kifizetni. "Vidéki kisvállalkozó vagyok, de nem balek!" – tette le a telefont.

 

Legyenek körültekintőek, ha telefonon akar Önökkel bárki szerződést kötni, hiába beszél lyukat a hasukba, bátran mondjanak határozott nemet, ha nem igénylik a kínált szolgáltatást. Ha létrejött szerződésre hivatkoznak a telefonos zaklatók, követeljék az írásba foglalt szerződés, vagy a megrendelést tartalmazó hangfelvétel megküldését. Soha ne írjanak alá egy kéretlen futárral küldött átvételi elismervényt, levelet, számlát, vagy kamu-szerződést, és főképp ne fizessenek olyan szolgáltatásért, amit nem igényeltek.