Üdvözöljük a

Tudatos Vásárló Piaci Jelentés | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Tudatos Vásárló Piaci Jelentés

Szerző: Pazaurek Szabina | 2017. május 18.

Idén először jelent meg a Tudatos Vásárlók Egyesületének jelentése, ami a magyar fogyasztók vásárlói döntéseinek piaci értékét becsüli meg.

Az Európában ritkaságszámba menő beszámoló a Tudatos Vásárló Piaci Jelentés azoknak a naponta meghozott vásárlói döntéseknek a piaci értékét becsüli meg, amelyekkel a fogyasztók egy fenntarthatóbb és méltányosabb világra szavaznak.

 

A Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a Gfk együttműködése által létrejött felmérés hagyományteremtő céllal jött létre, hogy bemutathassák Magyarországon kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát.

 

A jelentés az ökológiai lábnyomunkra legnagyobb hatással bíró élelmiszerfogyasztás, lakásfenntartás, közlekedés és szabadidőt, valamint az értékalapú pénzügyek és bojkottok területén vizsgálta. A 2014-2016-re vonatkozó első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés eredménye szerint 1014 milliárd forint volt a tudatos vásárlói döntések értéke Magyarországon. Az ezekre a termékekre és szolgáltatásokra költött összegeknek mind valós társadalmi vagy környezeti hozzáadott értéke van.

 

Ebből élelmiszerre 360 milliárd, lakásfenntartásra 237 milliárd, közlekedés és szabadidőre 334 milliárd, pénzügyekre 84 milliárd forint jutott. Ebben az időszakban közel 180 milliárdot költött a lakosság energiahatékony háztartási gépekre, majdnem 80 milliárdot tartott értékalapú bankban, 50 milliárd forintot költött biciklikre és 23 milliárd forintért vett napelemeket.

 

Három év alatt minden egyes háztartás áltagosan 245 ezer forintot költött fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra úgy, hogy azzal egy fenntarthatóbb, felelősebb világhoz járult hozzá. Ezen felül a bojkottok becsült értéke az elmúlt 12 hónapban 129 milliárd forint volt – a felnőtt lakosság 17%-a, több mint 1,2 millió ember bojkottált termékeket és szolgáltatásokat etikai, elvi okokból.

 

Ne feledjük, hogy vásárlási döntéseinkkel mindannyian hozzájárulhatunk egy fenntarthatóbb és méltányosabb világhoz!

 

Forrás: tudatosvasarlo

Kapcsolódó anyagok: