Üdvözöljük a

Innováció és vállalkozói érdekvédelem a kereskedelemben | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Innováció és vállalkozói érdekvédelem a kereskedelemben

Szerző: Schmidt Enikő | 2017. május 18.

A kamara kereskedelemfejlesztési bizottságának ez évi második ülésén a kamara tevékenységében zajló pozitív változásokról, és vállalkozói érdekvédelmi tevékenységéről szóló beszámolókat vitatott meg a testület.

Az elnöki köszöntőt és helyzetelemzést a kamara alapszabályának szigorításáról üdvözölték a tagok. Ők is úgy érzik most már több évtized tapasztalatai alapján, hogy a tagok jobban definiált jogai és kötelességei megerősítik a dinamikusan formálódó üzleti közösséget, és hozzájárul tagjai sikereihez. Ennek fontos része, hogy valamilyen adminisztratív, üzletmenetet egyenesen gátló szabályozás problémájával a kamarához forduljanak a vállalkozók annak érdekében, hogy ügyüket összefogva – hiszen ez komplex vállalkozói réteget érintő probléma – megfelelő súllyal kapjanak képviseletet a megoldás keresésében.

Ilyen például a most tárgyalásra került catering áfa ügye. Ennek kapcsán hallgatott meg a bizottság érintett vállalkozókat, akik számára már most jelentős anyagi hátrányt okoz a catering szolgáltatás és az éttermi szolgáltatás eltérő áfa vonzata, mely a tervek szerint 2018 január 1.-től még jelentősebb problémát fog okozni. Az éttermi vendéglátás áfája 27%-ról most 18%-ra majd 5% -ra mérséklődik, míg a cateringé marad 27%, melyre bizonyos felhasználók részére még 51%-os reprezentációs adó is rakódik. Evvel kapcsolatos helyzetelemzését és véleményét a kamara eljuttatja az ebben eljáró fórumokra annak érdekében, hogy megelőzze a helyzet romlását.

 

A bizottság nagy hangsúlyt fektet új kereskedelmi trendek és a digitalizáció térhódításával megnyíló új lehetőségek megismerésére. Így került sor egy innovatív turisztikai és kereskedelemfejlesztési szoftver bemutatására, mely új együttműködéseket indít a piacon, és a mai fogyasztó által már elvárt személyreszabott ajánlatokat közvetít „proximity marketing” alapon.

 

„Próbáljunk hibaszázalék nélkül dolgozni, mindig ezt mondom a csapatomnak” evvel a gondolattal zárta az ülést Gyenis Lászlóné a Hotel Laterum igazgatója, aki 26 éve dolgozik a szálloda fennmaradásán és szolgáltatásaik folyamatos javításán. Az ő hitvallása kitartása példaértékű a szakma számára: „Megtiszteljük a vendéget azért, hogy ő hozzánk jött. Erről szól ez az egész”