Üdvözöljük a

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Nyilvánosságra hozott panaszok

2014. május 12.

Ha a vállalkozás a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - nyilvánosságra hozza a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét:

BÉKÉLTETÉS: mit is jelent a békéltető testületi eljárás?

2010. február 26.

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 1999-től vezette be hazánkban is a fogyasztóvédelemnek ezt az Európai Unióban már ismert intézményét, azért, hogy a fogyasztói jogvitákat peren kívüli eljárás keretében igen gyorsan és olcsón, lehetőleg egyezséget létrehozva elrendezzék.

 

A békéltető testületek a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testületek, amely tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet a fogyasztóvédelemért felelős minisztérium nyilvántartásba vett.

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nyújt pénzügyi támogatást a békéltető testületek működtetési kiadásaihoz és költségeihez.

Vállalkozások a békéltetési eljárásban

2016. november 10.

A vállalkozások a békéltetési eljárásban kettős szerepkörben vehetnek részt. Egyrészt mint az eljárás megindítása iránti kérelmet előterjesztő fogyasztók, másrészt mint a panasszal érintett, az adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hibátlan teljesítéséért felelősséggel tartozó szerződő felek.

Újjáalakult a PBKIK mellett működő Baranya Megyei Békéltető Testület

2016. január 11.

A békéltető testületek négy éves ciklusa 2015. december hó 31. nappal lejárt, ezért új testületet kellett alakítani Baranya megyében is.

Kötelező a vállalkozói részvétel a békéltető eljárásban

2015. július 28.

Hatékonyabbá válik a békéltető testületi eljárás azzal a 2015. 09. 11-étől hatályos fogyasztóvédelmi törvény módosítással, amely azt eredményezte, hogy a panaszolt vállalkozásoknak együttműködési kötelezettséget írnak elő az eljárásban.

„Baranyában kitűnően működik a békéltető testület”

2015. június 24.

Egyre többen veszik igénybe a békéltető testületeket vitás ügyeik intézésére, mert a szolgáltatás ingyenes, gyors, a legtöbb esetben hatékonyabb, mint a bíróság – mondta pécsi látogatásán Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára, aki a közeljövőben sorra látogatja az országban működő békéltető testületeket, így érkezett Baranyába is.

Újraindul a díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadás a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodákban

2015. április 15.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kiemelt feladatának tekinti a magyarországi versenykultúra és fogyasztói kultúra fejlesztését, valamint a fogyasztói tudatosság növelését. A GVH szerződést kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületével (FOME), így a tanácsadás ismét elérhető lesz az öt vidéki nagyvárosban tavaly megnyitott Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodákban (Irodahálózat) a FOME szakembereinek közreműködésével.

Kötelező jótállás újabb termékekre

2014. szeptember 26.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet a közelmúltban, valamint szeptember 15-től – utóbbi esetben elsősorban a hatálya alá tartozó termékek körét érintően – jelentősen módosult.

A Baranya Megyei Békéltető Testület működtetése, költségvetése

2010. január 26.

Az állami költségvetés biztosít forrást a békéltető testületek működésének finanszírozásához, mely működtetést Baranya megyében a   Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara biztosítja.

VÁLLALKOZÁSOK IS igénybe vehetik a békéltetést

2012. július 27.

Vállalkozások, egyéb szervezetek is indíthatnak békéltető eljárást 2012. 07. 29-től!

 

 

Békéltető testületi eljárást indíthat fogyasztóként:

 

 

 

-       a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

 

-       és a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában:

 

-     az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet (civil társaságok, egyesületek, alapítványok),

 

-       egyházi jogi személy,

 

-       társasház,

 

-       lakásszövetkezet,

 

-       mikro-, kis- és középvállalkozás is,

 

aki, illetve amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

 

 

Az eljárás kizárólag a vállalkozások (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyek) azon tevékenységére terjed ki, amely a fogyasztókat érinti vagy érintheti, azaz a tevékenységét önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi (nem indíthat eljárást fogyasztóként az a vállalkozás, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el).

 

Új lehetőség a határon átnyúló viták rendezéséhez

2016. február 16.

Az 524/2013/EU rendelet uniós szintű online vitarendezési platform (OVR, ill: ADR/ODR: Alternative and Online Dispute Resolution) létrehozását írta elő, amely 2016. február 15-étől érhető el.

Számlának tűnő ajánlatok miatt bírságolt a GVH

2015. október 22.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a TELEFONKÖNYV MAGYARORSZÁG Kft. megtévesztő reklámozási gyakorlatot folytatott azzal, hogy számlalevélnek látszó dokumentumot küldött a vállalkozásoknak, adataik online telefonkönyvben történő megjelenítését ajánlva.

Szigorúbb termékbemutatók

2015. július 16.

2015. július 2-án benyújtásra került a Magyar Országgyűlés elé az árubemutatóval egybekötött termékértékesítés során a fogyasztók védelme érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló T/5486. számú törvényjavaslat.

A fogyasztóvédelmi hatóság megkezdi a nyári idegenforgalmi ellenőrzéseket

2015. június 2.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelemért felelős szervezeti egységei június elsején megkezdik a nyári idegenforgalmi ellenőrzéseket. A nyár végéig tartó országos idegenforgalmi ellenőrzések egyebek közt kiterjednek a szezonális termékekre, a vendéglátóhelyekre, a fesztiválokra és alkalmi rendezvényekre, a taxis szolgáltatásokra. A szezonális termékek vizsgálata többek között érinti a gyermekjátékokat, a fürdőruhákat, a napszemüvegeket, a strandlabdákat és a söröket.

Pozitív listán a barátságos pécsi üzletek

2015. január 30.

Pécs az elsők között kapta meg az országban a Fogyasztóbarát Település díjat. Most újabb fogyasztóvédelmi sikerre került sor a városban, hiszen három üzlet is elnyerte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elismerését, és ezzel felkerült a hatóság „Pozitív listájára”. Az Európában egyedülálló listán – mely az NFH honlapján követhető nyomon – kizárólag olyan boltok találhatóak meg, melyek minden jogszabályi elvárásnak maradéktalanul megfelelnek.

 

Segítség külföldre utazóknak fogyasztóvédelmi probléma esetén

2014. augusztus 8.

A külföldre kirándulókat segítő új mobilapplikáció jelent meg, amely az EU-s országokban, valamint Norvégiában és Izlandon segít egyből intézni a fogyasztóvédelmi panaszokat.